سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایثار

بعدازگذشت 30سال اعضای هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگر

بعدازگذشت 30سال اعضای هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگری انتخاب شدند
مجمع عمومی کانون عالی انجمن های صنفی کارگری با هدف تصویب اساسنامه و انتخاب اعضای هیات مدیره و بازرسین برگزار شد .
مدیر کل سازمانهای کارگری و کارفرمایی وزارت کار و امور اجتماعی در این مجمع طی سخنانی با قدردانی از زحمات هیات موسس ، شایستگی ، قابلیت ، تعهد ، دانش محوری و تخصصی را از ملاک های لازم برای انتخاب اعضای هیات مدیره عنوان کرد و با اشاره به این که کانون عالی انجمن های صنفی بیش از 7 میلیون کارگر را نمایندگی می کند ، لزوم توجه اعضا را به ملاک های انتخاب را مورد تایید قرار داد .
محمدرضا ربیعی همچنین با گرامی داشتن دهه کرامت ، تقارن این هفته با برگزاری مجمع عمومی کانون عالی را به فال نیک گرفت و افزود : به برکت وجود میلاد سراسر سعادت امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) تلاشهای صورت گرفته در برپایی این جمع به شایستگی به ثمر برسد.
وی به تحولات پرشتاب در عرصه های اقتصادی و اجتماعی در سطوح جهانی و ملی اشاره و با تاکید بر اینکه این تحولات تمامی فعالان اقتصادی را به چالش کشیده است ، افزود : راه پاسخگویی صحیح به این چالش ها توانمند سازی بخش خصوصی است .
وی دولت و بخش خصوصی پایه های اصلی حرکت به سمت توسعه عنوان کرد و با تاکید بر این که هیچ گاه دولت به تنهایی نمی تواند در این تحولات پرشتاب موفق شود ، گفت : برای افزایش بهره وری تولید ، سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزوده بخش خصوصی می تواند در کنار دولت باید حضوری فعال داشته باشد .
مدیر کل سازمانهای کارگری و کارفرمایی وزارت کار و امور اجتماعی ، لازمه وجود بخش خصوصی توانمند را فعالیت تشکل های صنفی مجرب و دانش محور عنوان کرد و افزود : نیل به اهداف سند چشم انداز 20 ساله ، اجرای هیات های کلی اصل 44 قانون اساسی و طرح بزرگ هدفمند کردن یارانه با حداکثر کارایی با توسعه و گسترش و استفاده صحیح از ظرفیت تشکل های صنفی ممکن است .
محمدرضا ربیعی ، بهره گیری از ظرفیت های تشکل های کارگری و کارفرمایی را اعتقاد و باور وزیر کار و امور اجتماعی بر شمرد و با تاکید بر این که تمامی کارگران و کارفرمایان باید در حوزه توسعه تشکل ها مشارکت کند افزود : اگر تشکل های صنفی کارگری و کارفرمایی توانمند باشند می توانند مطالبات خود را از طریق مراجع رسمی به بهترین شکل پیگیری کنند و بخشی از وظایف اجرایی دولت را به آنها واگذار کرد .
ربیعی ، ریشه مشکلات عرضه روابط کار را نبود فضای کامل همکاری و همدلی عنوان کرد و با اشاره به این که تشکل های صنفی کارگری و کارفرمایی کارآمد می توانند این فضای همدلی ر ا در عرصه روابط کار حاکم کنند .
وی افزایش بهره وری ، صیانت ازر نیروی کار و پایداری اشتغال را از آوردهای فضای همدلی در محیط کار دانست . همچنین در این مجمع آقای خادمی زاده نماینده هیات موسس با ارائه گزارش از روند تشکیل مجمع عمومی از تلاش های وزیر کار و امور اجتماعی ، معاون روابط کار و مدیر کل سازمانهای کارگری و کارفرمایی در تشکیل کانون عالی انجمن صنفی کارگری قدردانی کرد .
وی گفت : کار تشکیل کانون از سال 85 آغاز شد علی رغم تمامی مسایل ومشکلات امروز شاهد تشکیل اولین کانون عالی انجمن صنفی هستیم .
در پایان این مجمع پس از تصویب اساسنامه انتخابات برگزار شد و در نتیجه :
آقای علی اکبر سیار مهر ، غلامرضا خادمی زاده ، سیدهادی ساداتی ، سید هادی ابوی طرقبه به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره بخش حرفه ، و امید جوکار و علی خادم به عنوان اعضای علی البدل هیات مدیره در بخش حرفه انتخاب شدند همچنین اقایان ابوالفضل فتح الهی ، مجید درویش ، غلامرضا عباسی و آرش فراز و احد محمودی به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره در بخش صنعت و نادر ولی نژادو احسان ایزد پناه به عنوان اعضای علی البدل هیات مدیره در بخش صنعت انتخاب شدند .
براساس این انتخابات ، آقای علی رضا هاشمی خواه و صفر علی کریمی به عنوان بازرسان اصلی و آقایان صادق متولی و مهدی براتی به عنوان بازرسان علی البدل انتخابات شدند .