ایثار

حداقل دستمزد کارگران در سال 90

حداقل دستمزد کارگران در سال 90

 

کارشناس اقتصادی در کمیته دستمزد خانه کارگر گفت: حداقل دستمزد کارگران برای سال ?? از سوی کمیته دستمزد خانه کارگر محاسبه شد.

"علیرضا حیدری"روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: محاسبه دستمزد براساس اقلام و فراوانی کالاهایی است که از سوی وزارت رفاه و تامین اجتماعی، اعلام شده است.

وی اظهار داشت: حداقل کالری برای یک خانوار چهار نفره، برای هر کدام از بزرگسالان ?هزار کالری و برای هر کودک خردسال نیز یکهزار و ??? کالری تعیین شده است.

وی تاکید کرد: میزان یادشده حداقل کالری است که فرد در طول روز نیاز دارد تا بتواند به فعالیت بپردازد و در صورتی که این میزان کالری به فرد نرسد فرد دچار سوء تغذیه می شود.

وی هیدروکربورها، پروتئین ها، حبوبات، سیزیجات، میوه های تازه و مواد لبنی را بخشی از
کالاهایی که می توانند حداقل کالری مورد نیاز خانوارها را در قالب سبد غذایی تامین کنند، ذکر کرد.

حیدری با بیان آنکه این کالاها در مجموع ?? ماده غذایی را در برمی گیرد، گفت: اقلام یادشده در سازمانهای میادین و تره بار قیمت گذاری شده که در نهایت کمیته دستمزد خانه کارگر به رقم ???هزار و ??? تومان برای حداقل تامین خوراک یک خانوار چهار نفره رسید.

به گفته این فعال اقتصادی در حوزه کار، با محاسبات انجام شده بنابراین هر فرد به طور ماهانه نیاز به ?? هزار و ??? تومان برای تامین حداقل خوراک دارد.

حیدری گفت: ارقام یادشده فقط برای حداقل خوراک است در صورتی که خانوار کارگری
نیاز به مخارج دیگری نظیر هزینه های مسکن، پوشاک، حمل و نقل، بهداشت و آموزش و سایر اقلام پیش بینی نشده دارد.

وی ادامه داد: در صورتی که این موارد هم به میزان حداقل سبد هزینه خوراک خانوار کارگری اضافه شود دستمزد دریافتی باید به ??? هزار تومان افزایش یابد.

وی تاکید کرد: این ارقام غیرقابل انکار است و نمی توان از معیشت خانوار کارگری حذف شود.


افزایش حقوق کارگران

    نظر

همه ساله براساس ماده41 قانون کارشورای عالی کارمزدکارگران را اعلام می نماید ولی امسال متاسفانه برخی از وزراهمچون وزیرکار واقتصاد صحبتهائی را انجام که بخش کارگری وکارفرمائی را خوش نیامده است چون معتقدندمیزان دستمزد فقط بایستی از طریق شورای عالی کار باشد وبس! وعدم افزایش دستمزدها تبعات نامناسبی برای نظام ودولت دارد


رهبرفرزانه ومصر

اقدام مصری ها در انتشارگسترده فایل صوتی خطبه رهبرانقلاب
پس از ایراد خطبه‌های حکیمانه مقام معظم رهبری در نماز جمعه دیروز، مردم مصر به شکل خودجوش در حال انتشار فایل صوتی بخش عربی این خطبه‌ها هستند.

به گزارش شبکه ایران، در حالی که رسانه‌های غربی می‌کوشند تا با کمرنگ کردن انگیزه‌های اسلامی مردم مصر، قیام این کشور را تنها ناشی از مشکلات اقتصادی جلوه دهند، استقبال گسترده مردم مصر و دیگر کشورهای عربی از بخش‌هایی از خطبه‌های حکیمانه مقام معظم رهبری در نماز جمعه روز گذشته تهران که به زبان عربی قرائت شد، حاکی از توجه و الگوگیری انقلابیون مصری است.

بر اساس گزارش‌های رسیده از منابع عربی، بسیاری از مردم کشورهای عربی و به خصوص انقلابیون مصری از روز گذشته با استقبال از سخنان مقام معظم رهبری در حمایت از قیام مردم مصر، اقدام به انتشار گسترده فایل صوتی و متن بخش‌های عربی خطبه روز گذشته ایشان می‌کنند. 

 

این گزارش حاکیست، بسیاری از کاربران عرب اینترنت نیز فایل صوتی و یا تصویری بخش عربی سخنان مقام معظم رهبری در مورد قیام مردم مصر را با عنوان " سخنان امام خامنه‌ای در مورد انقلاب مصر" منتشر کرده‌اند.
انتشار گسترده این بیانات حکیمانه در شرایطی صورت می‌پذیرد که رژیم مصر با مسدود کردن ارتباطات از جمله اینترنت، سعی کرده است جلوی مردم این کشور را در دسترسی آزادانه به منابع تاثیرگذار بگیرد. با این حال عزم جوانان مصری برای انتشار خطبه‌های رهبر انقلاب جزم‌تر از آن است که رژیم مصر بتواند در برابر آن ایستادگی کند.


در همین حال فعالان شبکه‌های اجتماعی اینترنتی نیز بلافاصله پس از اتمام سخنان روز گذشته رهبری ایران، اقدام به انتشار آن کردند. همچنین وبلاگ‌نویس‌های مشهور مصری نیز علاوه بر انتشار فایل صوتی بخش عربی خطبه روز گذشته مقام معظم رهبری، ترجمه انگلیسی این سخنان را در صفحات خود منتشر کرده‌اند.
انتشار گسترده بیانات مقام معظم رهبری در مصر، از سوی کارشناسان مسایل سیاسی، تاکیدی بر شکل‌گیری موج بیداری اسلامی در میان ملت‌های اسلامی از جمله ملت مصر است که رهبری ایران نیز در سخنان خود به آن اشاره کرده بود.
کارشناسان امور خاورمیانه همچنین تصریح می‌کنند که ماهیت سکولار نظام حاکم بر مصر با خواسته‌های مردم مسلمان مصر تناقض آشکار دارد و طبعا تغییر ماهوی این نظام در راستای خواست مردم این کشور، تنها راه بازگشت آرامش به این کشور و شکل‌گیری یک نظام‌ مردمسالار واقعی است.

خبر

فریاد "الله‌اکبر " جهان اسلام در شب 22 بهمن

مجمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام از مسلمانان جهان درخواست کرد که در شب هفتم ربیع‌الاول مصادف با 22 بهمن و دهم فوریه برای حمایت از مردم انقلابی مصر و تونس فریاد توحیدی و روح بخش "الله اکبر " سر دهند.

به گزارش فارس، هم‌زمان با هفته وحدت و اوج گیری قیام مردم مسلمان و شجاع مصر و تونس مجمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام، طی اطلاعیه‌ای از عموم مردم مسلمان در 57 کشور اسلامی درخواست کرد به منظور حمایت از مردم مسلمان کشورهایی که این روزها پنجه در پنجه مزدوران آمریکایی انداخته و با انقلاب پرشکوه خود عزت و افتخار را برای مسلمانان رقم می‌زنند، یک‌صدا ندای تکبیر بلند کنند که متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

امروز، عصر فرو ریختن کاخ‌ها و حکومت‌های فرعونی و از هم پاشیدگی و آشفتگی قدرت‌ها و کبرهای قارونی سلاطین مستکبر عالم است. منت خدای را که عصر نورانی احیای مجد و حیات دوباره اسلامی و گشایش ابواب فرج مسلمین جهان را معاصر با زمان ما قرار داد.

به پاسداشت عدالت و آزادی، تکریم شرف و عزت انسانی و پاسداری از تمام ارزش‌های اسلامی و مسلمانان مظلوم، برای سقوط طاغوت و ظلم و استبداد، امت اسلام هم‌صدا با مردم مصر، تونس، یمن و اردن در هفتم ربیع‌الاول برابر با دهم فوریه، ساعت 20:30 دقیقه به وقت مکه معظمه و 17:30 به وقت گرینویچ، در تمامی نقاط کشورهای اسلامی بر پشت بام‌ها رفته و فریاد توحیدی و روح بخش "الله اکبر " را سر می‌دهد.
بانگ تکبیر، نماد وحدت توحیدی مسلمانان و نفی تمامی قدرت‌های باطل و رمز پیروزی نهایی است. برادران و خواهران تونسی، مصری، یمنی و اردنی، ما پشتیبان، هم دل، هم یار و در کنار شما هستیم و خواهیم بود. "نصر من الله و فتح قریب "

آزادی

صفوی:آزادی ملت های مسلمان ثمره خون شهیدان انقلاب اسلامی ایران است
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: ثمره‌ خو.ن شهیدان اقلاب اسلامی، آزادی ملت‌های اسلامی و بشریت از دست مستبدین، ظالمین منطقه‌ای و یا جهانی است.
به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در یادواره شهداء شهرستان کهنوج استان کرمان با طرح سئوال ضرورت برگزاری یادواره های شهداء در سطح کشور، گفت: 38 میلیون نفر جمعیت کشور ما زیر 30 سال است یعنی انقلاب را ندیده اند. بایستی به آنها یاد آوری کنیم شهیدان چه هدف، اخلاق و رفتاری داشتند، چگونه فکر و زندگی می کردند. هر کدام از این شهیدان زندگی نامه‌ای داشتند و انسان‌های نمونه و الگویی برای ما و جوانان ما هستند. کتاب‌هایی در مورد زندگی نامه آنها منتشر شده است آنها را بخوانید، قدر خانواده شهدا و فرزندان آنها را بدانیم. همه ما مدیون شهیدان هستیم.

وی ادامه داد: این منطقه محروم با مردمانی نجیب، مومن و سلحشور، حدود 560 شهید به انقلاب و میهن اسلامی تقدیم کرده است. آیا جوانان فعلی ما می‌توانند با روح و زندگی این شهیدان ارتباط برقرار کنند؟

صفوی با بیان اینه برای شناهخت هدف شهیدان باید اهداف دشمن را شناسایی کنیم، گفت: دشمنان از راه اندازی جنگ تحمیلی بدنبال دو هدف حداقلی و حداکثری بودند. تصرف خوزستان از حداقل اهداف آنان بود و سرنگون کردن جمهوری اسلامی ایران هدف نهائی دشمنان بود تا از صدور انقلاب اسلامی جلوگیری کنند و منابع اقتصادی و انسانی ما را از بین ببرند و نگذارند این انقلاب به خارج از مرزها توسعه پیدا کند.

فرمانده سابق کل سپاه با اشاره به حماسه آفرینی‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و دیگراهداف دشمنان از راه اندازی جنگ تحمیلی ادامه داد: شهیدان برای دفاع از انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان، ایران به جبهه ها شتافتند. هشت سال جنگ آسان نیست. هم اکنون که 22 سال از پایان جنگ می گذرد بررسی کنیم ببینیم که آیا دشمنانمان به اهدافشان رسیده اند و یا شهیدان و ملت ایران به هدفشان رسیدند؟ آنها می خواستند کشور ما را اشغال کنندو نظام ما را از بین ببرند و از صدور انقلاب جلوگیری کنند، ببینید بر سر عراق چه آمد، کشور عراق اشغال نظامی شد. همان هایی که صدام را تشویق و حمایتش کردند که به ایران حمله کند، عراق را اشغال کردند. آنها می خواستند انقلاب را از بین ببرند، رژیم بعث عراق ساقط شدو صدام را به آن شکل نکبت بار و رقت بار به دار آوریختند.

* مردم مصر از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفتند

صفوی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه ای پیرامون، انقلاب مصر را برگرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: مردم مصر از انقلاب اسلامی مردم ایران الگو گرفتند در تونس نیز همین طور همینطور است. این انقلاب و خون پاک شهیدان ثمره‌اش آزادی ملت‌های اسلامی و بشریت از دست مستبدین، ظالمین منطقه‌ای و یا جهانی است.

وی در ادامه با اشاره به شکست سیاست های آمریکا در منطقه خاورمیانه گفت: آمریکایی ها می‌خواستند یک حکومت لائیک را درعراق روی کار بیاورند.اما هم اکنون یک حکومت شیعی در عراق برقرار شده است، اکثریت وزرا و پارلمان عراق شیعه هستند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه امروز ملت و کشور ما جزء قدرتمندترین کشورها است، خاطر نشان کرد: شما افغانستان، پاکستان، عراق و سایر کشورها را ببینید. جرج بوش در کتاب خاطراتش نوشته است که بعد از عراق و افغانستان می خواستند بیایند سراغ ایران، چرا جرات نکردند به ایران حمله کنند؟ چون این کشور غیر از افغانستان و عراق بود چون ایران یک رهبر و ملت شجاع و جنگ دیده و 10 میلیون بسیجی آماده رزم دارد. ظرفیت ملت ما بسیار بالاست.

صفوی با اشاره به سه شاخصه مشارکت مردم، رهبری انقلاب و ایدئولوژی اسلام ناب محمدی در خصوص انقلاب اسلامی ایران، گفت: انقلاب ما که مبتنی بر مکتب اسلامی بود بصورت یک نظام سیاسی و حکومت شکل گرفت، یک نظام مردم سالاری دینی که این نظام سیاسی قابل تکرار در کشورهای دیگر می باشد. انقلاب اسلامی تاریخ جهان را تغییر داد و خودش تبدیل به الگویی شد برای ملت هایی که می خواهند به آزادی و استقلال برسند. بالاترین درصد مشارکت مردم در انقلاب اسلامی بوده است که در انقلاب های دیگر این درصد مشارکت اقشار مختلف مردم وجود ندارد.

* عشق ملت بزرگوارمان به رهبر انقلاب توصیف ناپذیر است

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه به تبیین شاخصه‌های رهبری انقلاب اسلامی ایران پرداخت و افزود: هیچ انقلابی، رهبری همانند رهبر انقلاب ایران نداشته است. عشق ملت بزرگوار مان به رهبر انقلاب توصیف ناپذیر است. امام موید به مشیت خداوند متعال و بقیه الله العظم (عج) بود و اگر کمک خدا و عنایت امام زمان (عج) نبود، این انقلاب پیروز نمی شد.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز مقام معظم رهبری همچون امام بزرگوارمان موید به نصرت الهی و عنایات حضرت بقیه‌الله(عج) هستند و با صلابت و شجاعت و حکمت سکاندار انقلاب اسلامی در مقیاس جهانی بوده و با تمام وجود برای پیشرفت و عظمت و رفاه و آسایش ملت ایران مجاهدت می‌کنند